{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.335 visninger | Oprettet:

Vil ik starte :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

jeg har købt en International 276 diesel traktor, men den vil ikke starte. den slår en lille prut og så køre den i 1 sek og derefter går den ud. jeg skal så lufte den ud hvis jeg skal have liv i den igen.
Når jeg så får liv i den så ryger den hvid men det holder op efter 10 sek derefter kan jeg slukke den og starte den igen, men hvis jeg slukker den og lader den stå i 1 time eller mere, har jeg samme problem igen. jeg har fandt den her (se billede) i manuallen og der sidder et håndtag på siden af traktoren, og jeg prøvet at se om det ville hjælpe men uden held. jeg ved så bare ik hvad det håndtag skal gøre???

hilsen Casper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ik starte :(
  • #1   30. dec 2013 hej tror det er din forvarmer der ikke virker har selv en 414 den vil heller ikke før den fik nogle ordenlig gløderør fra en Mercedes

  • #2   30. dec 2013 Det er ikke den rigtige måde at gøre det på skal lige siges, men har du prøvet og give den en gang startsniff?

  • #3   30. dec 2013 Hej alle sammen.... Jeg ville gerne lige sige tak fordi i gider alt hjælpe mig.... Der er også mange der har skrevet i privatchat og der er kommet rigtig mange bud på hvad der kan være galt......

    Jeg tror det er gløderørne der er noget galt med da den hvide røg der kommer ud af udstødningen stinker af diesel.... Og ja den har fået en sniffer men uden held smiley

    Hilsen casper


  • #4   30. dec 2013 Hold startgas LANGT væk fra den motor! Hvis det er nye glødebanditter, så se under Glödstift:

    (link fjernet)

    Er du sikker på, at den ikke også tager luft ind i brændstofsystemet...? Når du nu siger, at den skal udluftes hver gang...? Eller får du den bare ikke udluftet ordentligt? Og forresten... Det "håndtag" på siden du snakker om... Det er fødepumpen. Håndtaget bruges, når du lufter den ud... Ellers gør du noget forkert. Du kan eventuelt lige prøve at tage låget af fødepumpen og kontrollere for snask i den. Der må IKKE være snavs i den!

    Mvh.



  • #5   30. dec 2013 Hmm jeg er 95 % sikker på der ikke er luft i systemet, da når jeg lufter den ud kommer der diesel ud med et samme, og mener med det samme smiley jeg har lånt en gløderørstester som jeg ville prøve med også må vi jo se om det ville hjælp. Jeg har tænkt på ud diesel kan løbe tilbage altså væk fra dyserne????

  • #7   30. dec 2013 Altså... Nu laver jeg en "Prøv lige at hør' her, kammerat!"

    Du har vedlagt et billede af en fødepumpe, som du beskriver som noget med et håndtag på, du ikke ved hvad er til. Dette håndtag bruges ved udluftning af brændstofsystemet. Hvis du ikke er klar over det, så er du heller ikke klar over hvordan man egentlig skal udlufte systemet. Og lad være med at lave en "Benægt, benægt, benægt, fjerne fokus fra egen person" - manøvre på det. Grib nu chancen for at lære noget, uden at skulle stå til regnskab for det ved eksamensbordet.

    Vi kan sætte lidt sport i det. Beskriv trinvist, hvad du gør for at udlufte systemet. Og nej, brændstoffet løber ikke væk fra dyserne, hvis du har gjort det rigtigt og systemet er tæt!

    Er det forresten frisk diesel der er i tanken? Det er ikke sådan, at der er vand i brændstoffet...? Da tanken formentlig er magen til den der sidder på en IH 434'er, så sidder der en taphane i bunden af tanken på højre side af traktoren, hvor du kan tappe vand ud af tanken igennem, hvis den altså er intakt og virker.

    Mvh.


  • #8   30. dec 2013 Okay jeg løsner bare dyserne og drejer nøglen end til dieslen kommer ud men dieslen kommer ud bare jeg lyster dyserne. Mit problem ligger jo at når den bliver brugt altså traktoren når jeg så sætter den væk i 1 time eller mere så skal jeg udlufte den igen selvom det dryppe fra dyserne når jeg lysner dem.

    Hilsen casper.

    PS jeg gider ikke at uvenner med nogen men jeg er helt sikker på at brændstofsystemet er tæt


  • #9   30. dec 2013 Og ja det er helt frisk diesel på den. Den var helt Tom og tør i tanken da jeg hentede den.

  • #10   30. dec 2013 Bare rolig, der er ikke nogen der er uvenner her! smiley

    Jeg har bare oplevet mange, der "helt sikkert har gjort alt rigtigt" og det har de så ikke alligevel.

    Men normalt, lufter man sådan en ud ved følgende:

    - Løsn øverste skrue på brændstoffilteret og pump med håndtaget på fødepumpen indtil det brændstof der kommer ud ved skruen er HELT frit for luft. Derefter strammes denne skrue.

    - Løsn øvre og nedre udluftningsskrue på indsprøjtningspumpen og pumpe med håndtaget på fødepumpen indtil der kommer rent brændstof ud uden luftbobler i. Stram skruerne igen.

    - Herefter kan man gøre som du har gjort. Løsn dyserørne oppe med dyserne og tørn motoren indtil der kommer rent, luftfrit brændstof ud her. Stram rørene igen.

    Klar til brug!

    Har traktoren kunnet køre mens du har haft den?

    Mvh.


  • #11   30. dec 2013 Hehe smiley jeg ville selvfølig ville jeg prøve din teknik næste gang jeg er ved traktoren. Som sagt så var tanken helt Tom og tør. Jeg ville så gerne lige spørge om dig om, hvis der luft i systemet så ville den vel ikke køre rigtigt altså den ville muligvis prutte lidt osv. Og det gør min da også, men lige så snart den er varm så har den ingen problemer hverken med at køre eller starte, det er først når den er kold der er problemer...

  • #12   30. dec 2013 Nååååååå... Se, det meldte historien jo ikke noget om i første omgang! Eller også har jeg ikke fanget det klart og tydeligt udfra det du har skrevet! smiley

    Regel nummer 1: Giv lidt informationer om, hvad den kan og ikke kan, gerne i punktform, så det er let at læse for andre - det hedder systematik! smiley

    Jeg sidder jo og svarer udfra, at den slet ikke kan starte. Anyways, så ved jeg, at motoren på netop din model traktor, er lillebror til den der sidder på min IH 434'er, BD-144 vs. BD-154. Og jeg har læst mange gange, at den havde særligt dårlige koldstartsegenskaber i forhold til storebroderen. Mange beskriver, at BD-144 motoren aldrig vil starte uden forvarmer når den er kold, heller ikke om sommeren!

    Men lad os starte med at blive sikre på, at der ikke er luft i systemet, heller ikke når den har stået et stykke tid. Og der er den måde, jeg har beskrevet god fordi du har mulighed for at lytte og se ved de 2 første trin. Det er lidt svært, når man gør som du har gjort indtil nu. For hvis der ikke er det, skal vi finde fejlen et andet sted. Og der er flere muligheder.

    Forresten... Når du forvarmer den, gløder glødespiralen ( http://www.oie.se/Produkt/glodspiral-motstand-(0251002012)?sectionId=2801319 ) så op oppe i instrumentbordet?

    Mvh.


  • #13   30. dec 2013 Når jeg forvarnermer den luser der en 1 grøn lampe, 1 rød lampe og den der glødespiral smiley og bliver rigtig rød

  • #14   30. dec 2013 Hmmm... Umiddelbart tror jeg ikke forvarmeren fejler en helt masse. Det lyder til at være helt efter bogen ihvertfald. Men tjek hellere efter med testeren. Åbner du gashåndtaget ved start? Sådan cirka ½ åben? Men ja, 2 ting til at starte med:

    1.) Kontroller gløderørene.
    2.) Sikre, at der ikke kommer luft i systemet når den har stået et stykke tid.

    Ryger den ellers når den kører?
    Og i givet fald, hvilken farve?
    Gør den det både når den er kold og varm?
    Ændrer det sig med omdrejningerne?
    Æder den olie?
    Bruger den kølevand?
    Har den stået stille meget længe, inden du købte den?

    Mvh.


  • #15   30. dec 2013 Altså den ryger meget hvis når den starter men efter 10 sek stopper det ellers kommer der ik noget ud af udstødningen smiley den bruger hverken olie eller vand smiley og jeg rør slet ikke gasen når den skal starte har selvfølgelig prøvet med at give gas osv. Men uden held smiley øh den gamle ejer sagde den havde stået stille i 5 år men her til sommer 2013 altså den sommer vi lige har sluttet, hev han den frem og brugte den til en brændekløver men da jeg så fik den begyndte den at opføre sig mærkeligt smiley og jeg kender den gamle ejer personligt så jeg tror ikke han lyver for mig når han siger at den aldrig har fejlet noget....

    Men til weekenden går jeg den efter fra a-z i håb om at finde fejlen smiley


  • #16   30. dec 2013 Ok. Ifølge instruktionsbogen til 434'eren skal den have fuld gas når man starter den, men jeg plejer nu ikke at lukke mere end max ½ op. Det er normal startprocedure, at den skal have lidt gas under start. Udover det, kan det jo godt være at den bare trænger til at komme ud og bestille noget. Måske "hænger" stempelringene lidt, og det giver sig så særligt til udtryk ved koldstart, da den vil mangle mest kompression der.

    Men hold os endelig opdateret med, hvad du finder ud af!

    Mvh.

    PS: Det kan også være, at den hænger i en dyse og det så står og drypper ind i cylinderen... Det er heller ikke noget den starter bedre ved, da stempelringene så kan komme til at "glide" på det brændstof der er for meget. Kan måske forklare at den ryger meget og går i stå igen...


  • #17   30. dec 2013 Lige en ting til... Tjek lige fødepumpen for snask og brændstoffilteret. Hvis der er meget snask et af de to steder, er der også en risiko for, at noget af det snask kan være kommet op til dyserne og har sat sig i klemme. Derved en hængende dyse. Dog udelukker det ikke, at en dyse hænger, hvis der ikke er snask nogle af stederne!!!

    Mvh.


  • #18   30. dec 2013 Jeg ville mere gerne holde jer opdateret og jeg regner med at oprette min traktor her inde lige så snart jeg har fået nogle billeder af den smiley og igen tak for svarene det er en kæmpe hjælp!!!

  • #19   1. jan 2014 sådan en motor der er i din og sådan en som min har bare starts problemer når de har stået i en time men hvis det er dine gløderør der ikke dur så skal du ikke bare købe de orginale så skal du have nogen andre i så vil den starte selv om din motor er slidt op for det er min smiley

  • #20   1. jan 2014 Steffen D:
    Din 414'er har faktisk samme motortype som 434'eren, altså storebroderen til 276-motoren. Har selv en 434'er og den starter også når den har stået 1 måned om vinteren... Og det er ganske originale gløderør der sidder i den og har ikke været skiftet på noget tidspunkt, mens den har været i familiens ejerskab siden 1980. Personligt, køber jeg ikke historien om at det bare er gløderørene der er dårlige, simpelthen udfra egen erfaring. Hvis det bare er 8-10 grader, starter den også uden forvarmer. Tror nærmere på en dyse der hænger, eller også er motoren slidt og underkomprimerer meget når den er kold.

    Men det er da muligt, at du kan "forvarme dig ud af problemet", men så er spørgsmålet om det er den løsning man (Casper) vil have, for motoren er ikke blevet bedre af at løse det på den måde, og jo længere tid man kører med en motor i det stadie, jo større er risikoen for følgeskader, så den måske slet ikke kan renoveres eller også bliver det urimeligt dyrt.

    Så personligt, vil jeg råde Casper til at finde fejlen og derefter tage stilling til hvordan han vil løse problemet og ikke lave en lappeløsning/"pisse i bukserne"-løsning.

    Casper:
    Hvor mange timer har den gået?

    Mvh.


  • #21   1. jan 2014 Jeg mener at den står på 3-4000 timer men jeg ved det ikke passe da timetælleren ikke virker smiley men traktoren og motoren virker ikke slidt og den ryger ikke og den bruger hverken olie eller vand så den er ikke super meget slidt...

  • #22   1. jan 2014 Og jeg har overvejet at købe noget adjektiv til dieslen som skulle rense dyser osv. Er det noget der virker?

  • #23   1. jan 2014 Du kan da prøve med noget dyserens... Noget kan det sikkert tage! Men er det f.eks. en metalgrat der sidder i klemme, kan dyserens nok ikke klare det.

    Mht. slidt motor, kan jeg fortælle at min 434'er heller ikke ryger, hverken kold eller varm, men den bruger olie alligevel når den rigtig skal arbejde. Og den starter fint. Så man skal passe på med at konkludere, at motoren er slidt eller ikke slidt udfra olieforbrug alene. Desuden blev min hovedrenoveret da den havde gået cirka 2500 timer og idag har den kørt cirka 3600 timer, så det er ikke fordi den har gået så mange timer siden dengang.

    Men du kan jo overveje at kompressionsteste den også.

    Mvh.


  • #24   1. jan 2014 Nej det er rigtigt nok det du siger smiley men ja den er sikkert mere slidt end jeg regner med smiley men til det forbrug jeg har så skal den bare kunne starte og køre en lille tur smiley

  • #25   2. jan 2014 Tjek filter i toppen af føde pumpen. ellers prøv lige at tjek din brændstof pumpe. mener det er en CAV pumpe som sider på den, og sådan en skal stå rigtigt ellers starter de ikke. Ellers har jeg set at stangen til at juster brændstoffet med er brækket eller sider fast. også ser det ud til at der kommer diesel op ved dyserne med det er ikke nok til at starte den med. Tror ikke at det er en dyse som hænger fordi så ville den starte men gå meget ujævn

  • #26   6. jan 2014 hey alle sammen smiley
    så blev det mandag og jeg har været igang med traktoren smiley men uden held igen smiley
    mig, og en ven (som er mekaniker) begyndte at udlufte den og så startede den også og kørte som den skulle smiley men da jeg kom dagen efter og skulle bruge den, havde jeg samme problem!!!! nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.... overvejer at skille brændstofsystemet ad og se om jeg kan finde noget som ikke skal være der... og jeg havde selvfølgelig glemt mit kamera så kunne ikke få taget nogle billeder smiley


  • #27   6. jan 2014 En helt simpel ting... Det er ikke sådan, at når du har stoppet den, så kommer stopknappen ikke helt ind? Eller også at den ikke kan skubbe helt tilbage henne på pumpen? Og når I så lufter ud og alt det der, kommer du -ubevidst- til at skubbe den på plads ved pumpen, og trylle trylle... Så kan den starte...?

    Mvh.


  • #28   7. jan 2014 Hmm, altså jeg tror det ik men det kunne være fedt hvis det var sådan smiley

  • #29   8. jan 2014 Det er da ihvertfald værd lige at tjekke. Kom bare til at tænke over det, når du jo ved at den har gået fint før. Det er jo lidt underligt, at den lige pludselig skulle være blevet skidt.

    Men lige for at være helt sikker på status: Den starter fint, når den lige er blevet udluftet? Har du tjekket filtret i fødepumpen? Og hvad med selve brændstoffilteret?

    Mvh.


  • #30   8. jan 2014 Jaja den starter og køre fin, har lige brugt den til at hive noget brænde ud af en skov og den mangler hverken trækkraft eller siger mærkeligt eller noget..... Hvad skal jeg se efter i fødepumpen osv.???

  • #31   9. jan 2014 Citat: "Hvad skal jeg se efter i fødepumpen osv.???"

    - Læs tidligere indlæg. Hvis det ikke er nok, så prøv at kigge på eksplosionstegningen du selv har vedlagt af fødepumpen og hvad de enkelte elementer den er samlet af er. Det er et forsøg på konceptet hjælp til selvhjælp. Man kan komme langt, ved at læse instruktionsbøger, manualer, tegninger, værkstedshåndbøger og almene teoribøger. Og anvende den viden man har i forvejen.

    - Vær mere systematisk i, hvordan du fortæller hvad du har gjort. Det er svært at hjælpe, hvis du bliver ved med at gøre de samme ting som du hele tiden har gjort og stadig spørger efter hjælp fordi det ikke virker. Der er en grund til, at de konkrete forslag er givet og at de systematisk kan følges. Det gør det væsentligt nemmere, ved hjælp af systematik, at udelukke nogle elementer som fejlkilder.

    Det var lidt grunden til, at jeg lavede "Prøv lige at hør' her, kammerat!" indlægget.

    Og der er stadig ingen, der er uvenner her...!

    Mvh.


  • #32   9. jan 2014 Haha smiley jeg har virkeligt prøvet at fortælle det så det er forståeligt.... Men lad os lige glemme alt det ande vi har skrevet til hinanden og starte forfra (med Tvist af hvad jeg har gjordt efter mit første indlæg)

    Status på traktoren:
    Den ville ikke starte når den har stået stille en time eller mere.
    Jeg har prøvet at udlufte den efter alle kunstens regler. Uden held.


    Min plan:
    Jeg ville reneovere brændstofsystemet.
    Male den.
    Sætte nye dæk på.

    Hilsen casper

    PS jeg ved godt det er lidt en gentagelse af hvad der er bliver sagt og jeg er begyndt af læse om brændstofsystemet osv. Og som jeg lære mere og mere om det, bliver det mere og mere klart for mig af den simpelhen bare er utæt eller at der er noget skidt i systemet.

    Og ja jeg ved godt at det tidligere er blevet sagt at den var utæt men jeg var for dum/stædig til at forstå det. Og det ville jeg gerne undskylde til alle der har sagt andet smiley


  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #33   21. mar 2014 Hej Casper, jeg er ligeledes blevet ejer af sådan en prægtig traktor, i meget fin stand. Kan du oplyse mig om hvilken aap du har dit dieselpumpe diagram fra? Jeg skal til at pifte en del op på min fine maskine, da den har stået stille i en lade i godt 22 år, så den trænger til en kærlig hånd. Der kunne jeg tænke mig at en sådan aap ville være super at have. smiley

  • #34   21. mar 2014 Ja det er den med det røde M

    profilbillede
  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #35   21. mar 2014 Tak for hurtig svar, jeg kan dog ikke læse navnet på aap. Kunne du lige skrive det. smiley

  • #36   21. mar 2014 Hmm ja, det kan jeg den hedder Messicks parts

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #37   21. mar 2014 Tak for hurtig svar, jeg kan dog ikke læse navnet på aap. Kunne du lige skrive det. smiley

  • #38   21. mar 2014 Messicks parts

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #39   26. mar 2014 Dav igen. Jeg er nu færdig med udluftning, rens af køler system, rens af brændstof tank og rør samt filter, nyt batt. Og såååå.... Starter den ikke!
    Alt ser ud til at virke frem til kilik lyd fra relæ samt glødetråd gløder, det virker som om starteren er helt død. Gør jeg noget forkert?..
    Drejer nøgle et klik... Grøn og rød lampe lyser, drejer nøgle over og holder den, til gløde lampe lyser. (Rød lampe slukker når jeg klikke nøgle over i trin 2) glødelampe lyser, relæ siger klik og jeg slipper nøglen???! Kan du sige noget smart til mig, så jeg kan få startet dyret.. smiley rigtig go' aften.


  • #40   26. mar 2014 Altså Motoren drejer rundt?? Men den ville ikke starte.. Altså for lyder det som om den ikke er udlufter ordentlig, men jeg er ikke sikke. Det kan være meget andet

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #41   26. mar 2014 Nix, motor eller starter snurrer ikke, der er kun 1 klik lyd fra relæ... 3-4 sek. Klik igen.
    Skal jeg trykke på en knap, trække et håndtag, sætte i gear eller er der noget jeg har overset?


  • #42   26. mar 2014 Lyder som om der ikke er en orden forbindelse i enten plus eller minus smiley og nej det er ikke nogen "sikkerhedskontrollen" på min IH.... Prøv at slå en lille smule på starteren. Min gør faktisk det samme og jeg pleje bare at dreje nøglen over på nul og prøve igen også kommer den gerne efter 30-40 forsøg.... Jeg tror det er starteren der er ved at gå på min men kan ikke sige om det er det samme tilfælde ved dig

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #43   27. mar 2014 Ok,men jeg gør altså som man bør gøre for at starte den?
    - Nøgle drejes til pos. 1 lamper lyser.
    - Drejer nøgle til og holder den i pos. 2.
    - Glødelampe lyser op og relæ siger klik.
    - Nøgle slippes og ryger tilbage til pos. 1.
    .... Her burde den så starte, er det rigtig?


  • #44   27. mar 2014 hmm ja det lyder rigtigt i mine øre....

  • #45   27. mar 2014 altså når du slukker din traktor så bruger du nøglen og ikke en håndtag som man skal trække i???

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #46   27. mar 2014 Inden jeg slukker den.... Skal jeg jo lige ha den startet først. Men ellers er der en sort knap med et S på ned til venstre, som jeg antager at et træk i denn vil slukke motor.

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #47   27. mar 2014 Hvor mange amp er dit batt. På, mistænker at mit nye batt. Er for lille og ikke kan trække starteren...

  • #48   27. mar 2014 Uh jeg kan ikke huske hvor stort min batteri er og ja det kan være det... Prøv at sætte et hjælpe batteri på fra din bil eller lnoget i den stil og se hvad der så sker

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #49   27. mar 2014 Hmmm. Batt. Passer på amp når jeg slår det op. Har du et lille håndtag som du skal slå over inden du kan starte?? Nogle mener at det bør sidde i venstre side, har set en video hvor det er tydeligt at han slår et sådan et håndtag over på venstre side at batt. Kassen, men jeg har ikke et sådan på min traktor, ej heller er det et hul eller andet der indikere at det nogen sinde har været der. Kan du beskrive hvordan og hva du gør, fra slukket til start... Hva gør du på din maskine?
    Tak for din hjælp indtil nu, skal jeg også huske at sige... smiley


  • #50   27. mar 2014 Hmm jeg kan ikke huske det helt præcist men på søndag så kan jeg lave en video med svar på alle dine spørgsmål og så kan du også se hvordan min maskine ser ud med hensyn til knapper osv. Kan du vente til der??

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #51   27. mar 2014 Ja... Jo... Det ville være super, må tilstå at jeg roder med den i skrivende stund. Ville jo super gerne have liv i dyret ASAP. Men jo søndag ville også være rigtig fint. Sidst men ikke mindst, jeg kan se en ledning, Brun med gul streg... Den går b.la. Til glødelampe, og ligeledes er der en på starteren, altså en brun ledning med gul. Jeg har et stik som godt kunne tænkes at have siddet på tæningsnøgle kontakten, men er blevet tapet til.... Såfremt du har en sådan ledning på din tændningskontakt, hvor sidder den så? På hvilket ben?
    Blot endnu et spg. Til på søndag... Lover at sende en video retur, når jeg forhåbentlig snart triller ned af grusstien. smiley


  • #52   27. mar 2014 Er det samme traktor som min???

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #53   27. mar 2014 Øhhh, ja... Det skulle jeg da mene. Min er en IH 276

  • #54   27. mar 2014 Næ jamen dog, jeg har ikke kunne finden magen til min i DK smiley det er sgu fedt !!!

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #55   27. mar 2014 Det er det da... smiley derfor skal den også bare starte og være fin. Den er i rigtig god stand, men har stået stille i garage i godt 20-25 år. Så der er meget mekanik som skal motioneres, renses og justeres.

  • #56   30. mar 2014 så er der en video smiley men billedet er grønt men der er et link til youtube i filmens kommentar

    http://www.traktorgalleri.dk/video/off_topic/2063-ville_ikke_starte__eller_vil_den____?status=1


  • #57   1. apr 2014 Min har jeg haft samme problem med men at den gik ujævnt når og startede den, men jeg lave en kompression test på min 275'er, og det vidste sig at, der var to utætte ventiler. Jeg hoved renoveret så motoren i samme omgang, hvilket vidste at, der var gået en cylinder pga. af en varmeskade.

    Nu har jeg så hoved renoveret motoren i den, og sat nyt topstyk på den pga. at det gamle var revnet. Nu starter den unden problemer.

    Havde også problemer med gløderør, men dem du kan købe i dag holder ikke...Men husk at forvarmer godt kan "virke" ved at den kun varmer på for eksempel på 2 gløderør pga. at et af dem for stel. Hvis det er nogle gamle gløderør virker de næsten altid, dem med navnet Lucas HOLDER, men derimod dem du kan få ved feks. Grene kan ikke holde. smiley


  • #58   1. apr 2014 Hmm tror ikke det er noget med det, men jeg ved det ikke. Den køre jo fint nok når den først køre og som du kan se videoen så er den begyndt at starte fint igen smiley

  • #60   1. apr 2014 Ja jeg kan godt høre og se at det er lidt det samme, men jeg Tror du måske har lidt ret i det med gløderørene fordi når jeg prøver at starte den i 0-5 grader driller den men lige så snart det er varmt i vejret så kan den lige pludselig godt... Og jeg ville mene at hvis der var en utæt ventil så ville man kunne høre det og mærke det når jeg køre med læs, men igen det ved jeg ikke noget om smiley

  • #61   2. apr 2014 Ja okay, men jeg kunne ikke mærke på min at den havde en utæt ventil, kun når jeg startede den, der ville den kun starte på tre cylinder.

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #62   13. apr 2014 Så starter og køre min perfekt, alt virker nu, lige fra bremselys til hydraulik... Yeaaa.
    Nogen der kan svare på hvor meget en yderst velholdt ih 276 fuld funktionsdygtig... Går for i disse dage her i DK.?


  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #63   13. apr 2014 Hermed video link som lovet.
    http://youtu.be/-PrBgffh7Mw
    Nu skal den skilles ad igen... Og hver stump rengøres, slibes og males. Planen er at det til slut skal stå som "ny"


  • #64   13. apr 2014 Næ!!!!!! Den er fin smiley ville elske vis min kom til at se sådan ud en dag. Men ih har firkantet skærme og ikke rund smiley hvad sker der lige for det? Og med hensyn til pris har jeg ingen ide desværre

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #65   14. apr 2014 Jeg har førrehus til min, et tilkøb der er gjort i tidernes morgen... Så jeg antager at de to stykker glasfiber som er skruet på, som får skærmen til at se runde ud er, "ekstra udstyr" har blot taget førekabinen af, men den kommer på igen når den også er fin og klar.

  • Dan I
    Dan I Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 16
    #66   19. apr 2014 Nymalet...

    profilbillede
  • #67   20. apr 2014 Den ser pæn og orginal ud smiley

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 20
    #68   24. jan 2019 Hvis man har lidt startproblemer med en gammel dieseltraktor - så kan man fremfor skadelig dieselstart forsøge med en varmepistol på fuld skrald direkte ind i indsugningen - dvs. uden om olie eller papirfilter - så starter den straks, hvis ellers brændstofsystemet er i orden.

Kommentér på:
Vil ik starte :(

Annonce